مرکز مشاوره تخصصی آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

مرکز مشاوره تخصصی آمین

مشاوره در زمینه های : خانواده - پیش از ازدواج- کودک و نوجوان- اضطراب و استرس

چه چیزهایی در زندگی تحت کنترل من نیست ؟

این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:

 

بسیاری از ما در زندگی گیر می کنیم، چراکه روی مواردی در زندگی تمرکز داریم که خارج از کنترل ما هستند. هرچه بیشتر ما این چنین رفتار می کنیم، بیشتر ناتوان می شویم، و بیشتر  ناکامی، ناامیدی، خشم و اضطراب را تجربه می کنیم. در مقابل، هرچه بیشتر روی مواردی تمرکز کنیم که تحت کنترل خودمان است، توانمندتر خواهیم شد؛ درواقع می توانیم اقدامات مفیدتری انجام دهیم.

 

در اینجا ایده هایی را با شما در میان می گذارم، تا به شما کمک کند که نسبت به این موضوع روشن تر شوید که چه چیزی قطعاً تحت کنترل ما نیست و چه چیزی به طور بالقوه تحت کنترل ما است:

موارد خارج از کنترل من

 

اکثریت هیجانات و عواطفم

اکثریت افکارماکثریت حس های بدنی ام

خاطراتم

این که به هدفم دست پیدا کنم و یا نکنم

وقتی کاری را انجام می دهم چقدر احساس مثبت نسبت به آن داشته باشم

اینکه مردم چه بگویند و چه کاری انجام دهند

اینکه دیگران نسبت به انگیزه های من چه درکی دارند

اینکه دیگران نسبت به من چه نظری دارند و مرا چگونه قضاوت می کنند

در آینده چه اتفاقاتی می افتد

در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است

ضرر و زیان های دردآور و اجتناب ناپذیر در زندگی

آیا زندگی آنچه می خواهم را به من می دهد و یا خیر

اجتناب ناپذیر بودن پیری، بیماری و آسیب


 شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.